تبلیغات
وبلاگ آموزشی و اجتماعی ابتهاج - بابل بعد از میلاد‎ Babylon A.D.
جمعه 18 اردیبهشت 1388

بابل بعد از میلاد‎ Babylon A.D.

   نوشته شده توسط: ابتهاج عبیدی    نوع مطلب :داونلود فلم ،

معرفی و دانلود فیلم

بابل بعد از میلاد‎
Babylon A.D.

کارگردان: ماتیو کاسوویتز. فیلمنامه: اریک بنسارد، ماتیو کاسوویتز، جوزف سیمز بر اساسس داستانی از موریس ‏دانتس. موسیقی: آتلی اوروارسون. مدیر فیلمبرداری: تیه ری آربوگاست. تدوین: بنجامین ویل. طراح صحنه: پل کراس، ‏سونیا کلاوس. بازیگران: وین دیزل[هوگو کورنلیوس توروپ]، ملانی تیه ری[اورورا]، ژرار دپاردیو[گورسکی]، ‏شارلوت رامپلینگ[راهبه اعظم]، میشله یئوه[خواهر ربکا]، مارک استرونگ[فین]، لمبرت ویلسون[دکتر آرتور ‏دارکواندیه]، ژروم له بنه[کیلا]، جوئل کیربای[دکتر نیوتون]، سلیمان یکو[جمال]. 101 و 90 دقیقه. محصول 2008 ‏آمریکا، فرانسه. نام دیگر: ‏Babylon Babies‏.‏
زمان آینده نزدیک. مزدوری به نام توروپ از طرف مردی به نام گورسکی اجیر می شود تا دختری را از آسیای ‏مرکزی به نیویورک برساند. توروپ ابتدا فکر می کند این یک کار عادی و چیزی در حد همراهی با دختری جوان ‏است، اما به محض رسیدن به اقامتگاه دختر درمی یابد که این ماموریت سخت تر از آن است که می پنداشت. در محل با ‏خواهر ربکا و دختری جوان و آبستن به اسم اورورا برخورد می کند که بایستی هر دو را صحیح و سالم به نیویورک ‏برساند. توروپ در طول راه خیلی زود می فهمد که کسانی دستیابی به دختر و دوقلوهایی که در شکم او هستند را دارند. ‏دوقلوهایی که می توانند مسیح آینده باشند، چون اورورا تا آن زمان با هیچ مردی نبوده است...‏

چرا باید دید؟
بسیاری کاسوویتز را به عنوان بازیگری فرانسوی که در خارج از کشور خود نیز شناخته شده، می شناسند. حرفی که ‏پر بیراه نیست. نقش های او در فیلم های آملی، آمین، ‏Birthday Girl،عنصر پنجم و مونیخ چهره او را برای ‏تماشاگران جهان آشنا کرده است. ولی ماتیو کاسوویتز متولد 1967 پاریس؛ کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ای ‏است که در 1995 با فیلم نفرت در جشنواره کان درخشید. ماتیو فرزند شانتال رمی تدوینگر و پیتر کاسوویتز نویسنده و ‏کارگردان است. مادرش کاتولیک و فرانسوی و پدرش یهودی و مجارستانی است. ماتیو به عنوان فیلمساز موفقیت های ‏زیادی کسب کرده که نفرت به عنوان اثری درباره نژادپرستی عمیق ترین و پر جایزه ترین شان نیز محسوب می شود. ‏موفقیت های تجاری خوبی نیز از جمله رود ارغوانی(2000) بر اساس داستان ژان کریستف گرانژه در کارنامه اش ‏دارد و در سال 2003 برای ساختن گوتیکا قدم به هالیوود نیز گذاشته است. بابل بعد از میلاد دومین فیلم آمریکایی و ‏انگلیسی زبان اوست که مانند فیلم پیشین نقطه مثبتی در کارنامه وی به شمار نمی رود و حتی می توان گفت که تجربه ‏ای بدتر از گوتیکا است. خود او نیز از تجربه کار روی این فیلم به شدت ناراضی است. از فیلمنامه، تهیه کننده ها و ‏همکاران ناجور در مصاحبه ها نالیده و کلاً فیلم را یک تجربه ناخوشایند اعلام و آن را رد کرده است. ‏
بابل بعد از میلاد همان طور که از نامش برمی آید فیلمی با تمی دینی است. قصدم شکافتن ارتباط نام فیلم با شهر و برج ‏معروف بابل که در تورات و قرآن به آن اشاره شده نیست. بلکه ترجیح می دهم با معرفی نویسنده رمان آن موریس ژرژ ‏دانتس متولد 1959 گرنوبل، فرانسه سخن را آغاز کنم. دانتس از نویسندگان مشهور داستان های علمی تخیلی روزگار ‏ماست. اما پیشینه او در تاسیس اولین گروه موسیقی پانک فرانسوی و بعدها ابداع واژه ‏Hard-Muzak‏ برای کارهای ‏گروه خود که بر بسیاری از آیندگان تاثیر گذاشت، و اعتقادش به ایدلوژی پانک بعدها در کارهای ادبی اش نیز ظاهر ‏شد. دانتش از دهه 1990 به شکل جدی شروع به نوشتن کرد و اولین داستانش آزیر قرمز نام داشت. آژیر قرمز 813 ‏جایزه به عنوان بهترین رمان جنایی از آن خود کرد. دومین کتاب وی به اسم ریشه های شر در مرز داستان های ‏سایبرپانک قرار داشت و موفقیت تجاری و هنری مناسبی نیز کسب نمود. اما موفق ترین رمان سایبرپانک وی سال بعد ‏منتشر شد که جایی که فرشته ها سقوط می کنند نام داشت. دانتس از آغاز هزاره جدید به نوشتن داستان های آینده نگرانه ‏با تم مسیحی-با مایه های ماورالطبیعه و علوم خفیه- روی آورد و سه گانه ای در این زمینه منتشر کرد. اولین فیلمی که ‏از روی آثارش تهیه شد آزیر قرمز به شال 2002 بود و بابل بعد از میلاد دومی است که از شاخص ترین کارهای ‏سایبرپانک دانتس با مضمون مسحییت آینده نگرانه محسوب می شود. ‏
با چنین پیشینه ای برای منبع اقتباس و کارگردانی خوش نام باید حاصل کار فیلمی قابل اعتنا باشد که نیست. ظاهراً تهیه ‏کنندگان تمامی 60 میلیون دلاری بودجه را به قصد تولید یک اکشن علمی تخیلی به کار انداخته و از دخالت در کار ‏دیگر عوامل نیز کوتاهی نکرده اند. بعید می دانم که وین دیزل نیز انتخاب کاسوویتز بوده باشد، اما به هر تقدیر کوشیده ‏با او فیلمش را به سرانجام برساند. اما چیزی که به نمایش در آمده 70 دقیقه از دسترنج وی کوتاه تر است و خودتان ‏حدس بزنید که چه سلاخی وحشتناکی اتفاق افتاده است.‏
اما نسخه موجود که برای بالا بردن ضرب آهنگش کوتاه شده و لاجرم آشفتگی بیشتری به خط داستانی اش تحمیل شده ‏است. با این حال کندترین اکشن امسال است و شخصیت اصلی آن نیز موجودی متناقش میان منجی و گناهگار است که ‏اورورا-سلاح بیولوژیک و نوعی شمایل مسیح و مریم مقدس- او را رستگار می کند. نمی توانم فیلم را یک فاجعه قلمداد ‏کنم، اما یقین دارم اولین کاری که تماشاگر کتابخوان بعد از خروج از سالن سینما خواهد کرد، خرید کتاب دانتس و ‏مطالعه آن خواهد بود. بابل بعد از میلاد یک فیلم تباه شده است که منتقدان هم روی خوشی به آن نشان نداده اند و بعد از ‏گوتیکا نقطه سیاهی در کارنامه آن سوی اقیانوس کاسوویتز خواهد بود. شاید بهتر آن باشد که تا مدتی به بازیگری دل ‏خوش کند!‏
باید درباره لزوم منجی در فیلم ها و کتاب های امروزی بیشتر و جدی تر نوشت و اینکه قهرمان عضلانی و ماشین با ‏هوش مصنوعی در حال استحاله پیدا کردن به خود منجی هستند، نه مانند ترمیناتور محافظ منجی، اما این مقام جای این ‏سخن نیست. تا زمانی دیگر و مکانی دیگر، سرسپردگان اکشن را به تماشای بابل بعد از میلاد دعوت می کنم. ‏
ژانر: اکشن، ماجرایی، علمی تخیلی، مهیج. ‏

برای مشاهده تصاویری از این فیلم روی این لینک کلیک کنید
 

لینکهای دانلود (نسخه اورجینال باکیفیت DVDRip)

http://rapidshare. com/files/ 177406090/ vmtbabonxv. part1.rar 
http://rapidshare. com/files/ 177406086/ vmtbabonxv. part2.rar 
http://rapidshare. com/files/ 177406074/ vmtbabonxv. part3.rar 
http://rapidshare. com/files/ 177406057/ vmtbabonxv. part4.rar 
http://rapidshare. com/files/ 177406078/ vmtbabonxv. part5.rar 
http://rapidshare. com/files/ 177406070/ vmtbabonxv. part6.rar 
http://rapidshare. com/files/ 177406097/ vmtbabonxv. part7.rar 
http://rapidshare. com/files/ 177405310/ vmtbabonxv. part8.rar

رمز فایل: Jab007